torsdag 8 januari 2015

Det preliminära husvalet är klart

Vi har gjort det preliminära valet av hus och om allt går som vi vill kommer vårt hus se ut så här.


Vi kommer ändra något på planlösningen så att vi får till ett extra sovrum och fler "förrådsutrymmen" (bl.a. en extra walk in closet till Göran så att jag får ha "min" i fred, han vet bara inte om det själv än)

Här hemma har nyponkvistarna jag plockade in från lägenhetens baksida börjat skjuta blad vilket jag tycker gör sig bra. Blev så  inspirerad av nyponkvistarna hos Spritmuseums restaurang när jag var där innan jul att jag genast plockade in några samma helg och de står sig, efter flera veckor, fortfarande  väldigt fina. 


Idag har vi klarat av det första mäklarbesöket och vi har nu fått reda på mer om hur just de arbetar med sina försäljningar, hur mycket de värderar lägenheten till och vad de vill ha i arvode.
Lite roligt var det också att hon tyckte att vi hade det så fint hemma och att jag har bra smak. Som hon uttryckte det - Här är det ju redan färdigstylat. Själv blir man ju aldrig nöjd och är väl så där larvigt hemmablind.

I morgon kväll kommer nästa mäklare på besök får se om hon också har något bra att säga, tex att hon redan har flera spekulanter som är villiga att lägga riktigt bra bud på lägenheter i mitt område. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar