tisdag 14 april 2015

Möte på tomten

I torsdags hade vi möte med Rejäl Bygg ute på tomten, som låg i strålande sol, för att få en genomgång av offerten och för att diskutera exakt placering av huset.
Kalle från Rejäl Bygg svarade tålmodigt på våra frågor och tog upp sådant vi inte ens hunnit fundera på.
Som det känns nu kommer vi att vara i trygga händer under byggets gång.

Vi mätte upp placeringen av huset och nu helt plötsligt kunde jag se det hela framför mig och jag tror att det kommer bli mycket bättre än vad vi vågat hoppats på.

Jag har ju haft en liten oro över att grannhuset som ligger på berget bakom oss ska skugga en stor del av vårt hus och delar av tomten under timmarna mitt på dagen men nu när vi var på plats när solen spred sina varma strålar visade det sig att jag oroat mig i onödan. Grannhuset stod inte alls i vägen och hela tomten badade i sol. Helt fantastiskt... så nu kan jag släppa den oron.

Nu längtar jag extremt mycket till nästa sommar då vi förhoppningsvis har fått flytta in i vårt drömhus.

Tomten badar i sol

Här kommer ena husknuten placeras

Huset ska placeras uppe på höjden

Vår lilla brygga ligger under vatten

Vår egna lilla brygga badade dock både i sol och vatten, det var väldigt höga vattennivåer under förra veckan. Vi får se det som ett tecken på att vi "måste" höja upp bryggan och samtidigt passa på att bredda den "litegrann".

1 kommentar:

  1. Hej!
    Försöker komma i kontakt med er, så hör gärna av er via min blogg. Gäller frågor om att bygga hus i Haninge kommun.

    SvaraRadera