måndag 4 maj 2015

Turist i sin egen stad

I helgen turistade vi i vår egen vackra stad, Stockholm. Det kan jag varmt rekommendera.

Vi inledde lördagen med en fantastisk Brunch på Mr French på Skeppsbrokajen i Gamla Stan.
Jag äter väldigt ofta lunch här då restaurangen ligger precis mittemot mitt jobb så jag vet att de har väldigt god mat, men hade inte testat deras omtalade skaldjursbrunch tidigare. Det kommer jag absolut göra om, det var hur gott som helst.

Jag älskar skaldjur

Mr French uteservering


Efter brunchen checkade vi in på Clarion Sign vid Norra Bantorget och begav oss ganska omgående upp till takpoolen för ett besök på Selma CitySpa.

Selma CitySpa

Takpoolen


Sedan blev det en tur på stan med bl.a. ett besök på Taverna Brillo där en av Görans kompisar spelade skivor.

Vi tog en skön sovmorgon i söndags innan vi checkade ut från hotellet. Sedan begav vi oss ut i solen och klev på en Hop-on-hop-off-buss och åkte runt hela stan och fick se Stockholm ur ett annat perspektiv. Jag förstår att våra turister älskar Stockholm lika mycket som vi. Vi har en fantastisk vacker stad!
Dagen avslutades med att åka hop-on-hop-of-båten som körde oss runt i Stockholms Ström, från Gamla Stan förbi Nybrokajen, Skeppsholmen, Kastellholmen, Djurgården, Beckholmen, Waldemars udde, Masthamnen till Slussen där vi klev av och åkte hem.

Vaktparaden
 

 

 

 

 

 

 

Slussen
 
En mycket lyckad turisthelg som vi gärna gör om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar